عکاسی در فضای باز

2017/09/06

چگونه بهترین استفاده را از ساعت طلایی ببریم

بهترین زمان عکسبرداری در فضای باز ساعات طلایی می‌باشد. در این مطلب لنزک قصد داریم چندی از بهترین ترفندهای عکاسی در ساعات طلایی و تراز نوردهی با آسمانهای روشن را با شما به اشتراک بگذاریم.

منظور از اصطلاح ساعت طلایی که توسط عکاسان مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان ساعت جادویی بعد از طلوع آفتاب یا پیش از غروب آفتاب است که نور گرم و زیبایی مناظر را فرا می‌گیرد.

طیف زیبایی از نیمروز فضا را احاطه میکند و مناظر رنگ طلایی و نارنجی به خود می‌گیرند.

چنین رنگهای گرمی توجه افراد را به خود جلب می‌کنند و به همین دلیل است که عکاسان علاقه خاصی به عکسبرداری در ساعتهای طلایی طلوع و غروب آفتاب دارند.

ولی متاسفانه، این نور طلایی جادویی هر روز پدیدار نمی‌شود بنابراین باید بهترین استفاده را از آن ببرید.

بدون شک عکسبرداری در ساعات طلایی به ارتقای زیبایی عکسهای منظره شما کمک زیادی می‌کند و آنها را بسیار قابل توجه می‌کند. ولی خب این نور شگفت انگیز ناپایدار است و گاها تنها کمتر از یک ساعت باقی می‌ماند.

بنابراین باید همیشه آماده باشیم. باید سر وقت در مکان مورد نظرتان برای عکاسی حاضر شوید و منتظر پدیدار شدن نور و رنگ زیبای آن بمانید.

نور اول صبح بی شک بهترین نور در طول روز برای عکسبرداری از مناظر می‌‌باشد که معمولا ملایمتر از نور اواخر بعد از ظهر است. در اوایل صبح معمولا با مه هم مواجه می‌شوید که موجب افزایش زیبایی تصویر می‌گردد.

سحر خیز باشید
اوایل صبح هوا تاریک است و این مسئله پیدا کردن منظره‌ی مناسب برای عکاسی را سخت می‌کند. همچنین شما باید بتوانید تجسم کنید که وقتی آفتاب طلوع کند منظره به چه شکلی در خواهد آمد. اگر قصد دارید که عکسهای خوبی از نور اول صبح بدست آورید باید برنامه ریزی درستی داشته باشید.

خلاصه کلام اینکه شما باید قبل از ساعات طلوع یا غروب آفتاب در محل حضور داشته باشید و منتظر نقش آفرینی نور گرم خورشید در منظره بمانید.

عکس‌هایی که در غروب آفتاب گرفته می شوند به اندازه عکسهایی که در هنگام طلوع آفتاب می‌گیرید زیبا هستند ولی از جزئیات و ملایمتهای عکسهای اول صبح برخوردار نیستند.

در هر صورت، غروب آفتاب نه تنهای گرمای تصویرتان را افزایش می‌دهد، بلکه سایه‌های بیشتری ایجاد می کند و حسی از عمق و شکل و حالت به تصویر می‌بخشد.

با اینکه می‌توانید در لحظه برای عکسبرداری در ساعات طلایی تصمیم گیری کنید ولی بهتر است که از قبل محل مورد نظرتان برای عکاسی را دیده باشید.

داشتن پیش زمینه‌ای از منظره مورد نظرتان می‌تواند کمک شایانی در پیدا کردن بهترین محلها و مناظر موجود در فضا بکند.

بعد از طلوع خورشید باید سریع باشید و عکسهای مورد نظرتان را به وجود بیارید و سپس حالتهای مختلف عکاسی را امتحان کنید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات